Webbutikens leverans villkor

Gäller från 01.01.2019

Översikt över webbutiken

Ledlife.fi-produkter säljs av LedLife Oy, affärs-ID 2928824-7.
Ledlife.fi-butiken säljer produkter till vuxna privatpersoner och företag i Finland och EU.
Produktpriserna inkluderar mervärdes skatt (moms 24). Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.
Kontaktinformation för webbutiken
E-post: info@ledlife.fi
Telefon: 040-5533908
Post adress: Cylindergränd 1, 10620 Ekenäs

Beställning

I regel beställer man produkter via webbutiken genom att lägga produkten i kundvagnen och betala för innehållet i kassan. All kundinformation behandlas konfidentiellt. De kontaktuppgifter som begärs i samband med beställningen kommer inte att användas i något annat syfte än för att leverera beställningen eller för att lösa eventuella oklarheter i den.
När du beställer från webbutiken måste du ha läst och godkänt de leveransvillkor som gäller vid beställningstillfället.
Du kan också beställa produkter via e-post, vänligen ange produktnamn, antal, namn, kontaktuppgifter och faktureringsadress till myynti@ledlife.fi. Du kommer att få en a konto-faktura via e-post och när betalningen är gjord och när ni betalat fakturan levererar vi din beställning.
Beställningar kan också lämnas in per telefon, Tel. 040-5533908.
Kunden samtycker till leverans villkoren som är i kraft vid varje beställning.

Orderbekräftelse

Efter alla lyckade beställningar skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Det bindande köpeavtalet träder i kraft när orderbekräftelsen skickas.
I orderbekräftelsen anges vilka produkter som beställts, priset för beställningen och leveranskostnaderna. För att få en order bekräftelse måste du ange en e-postadress när du beställer.

Moms

Leveranser Alla priser som visas i onlinebutiken www.ledlife.fi inkluderar moms på 24%.

Leveranser

Leveranstiden för produkter i lager är 1-3 arbetsdagar, beroende på produkt.
Leveranstiden kan fördröjas om du betalar med faktura eller banköverföring på grund av överföringsfördröjning mellan olika banker. Vi kommer att leverera de beställda produkterna när betalningen återspeglas i vårt system. Om produkten är i slut vid beställningen, kommer vi som regel att leverera produkterna inom 1-4 veckor efter din beställning. Information om eventuella avvikande leveranstider kommer att publiceras på förstasidan av onlinebutiken.

Frakt

  • Leverans till postkontor (paket) 5,95 EUR
  • Leverans till en varuautomat 5,90 EUR
  • Leverans som Expresspaket 13,00 EUR
    (I denna leverans metod är en försändelse till företagets destination på leverans adressen mellan 8-16. Posten kommer inte att kontakta kunden och om det inte finns någon under leveranstiden på den adress som anmälas kommer paketet att skickas till den lokala posten för upphämtning.
  • Hemleverans 13,00 EUR
    (I denna leverans metod kommer posten att kontakta kunden och diskuterar lämplig tid för leveransen. Leverans tiderna varierar mellan olika regioner och kan vara mellan klo. 9-21. Beställningen måste ha ett mobiltelefon nummer.)
  • Matkahuolto Busspaket 7,50 EUR ( Leverans till Matkahuoltos station eller till ett ombud, kunden kan välja från vilken station (totalt 350 avhämtningsställen))
  • Matkahuolto Leveranspaket 14,00 EUR (Paket levereras till företagets adress)
  • Matkahuolto Hemleverans 14,00 EUR (Matkahuolto levererar paketet till mottagaren på konsumentens adress och meddelar mottagaren om det inkommande paketet via SMS för att komma överens om en leveranstid).
  • Matkahuoltos paket 6,50 EUR (Leverans till Matkahuoltos station, ombudets punkt eller butikens paketpunkt i hela Finland (totalt 1250 avhämtningsställen))

Beställningar över 100 € levereras utan porto antingen som paket eller som busspaket via en resebyrå.

    Betalningsmetoder

    Följande betalnings metoder kan användas för att betala för köpen på onlinebutiken:

    • Med PayPal betalning
    • Fakturering för företags kunder: faktura till företags kunder via e-post eller pappers faktura enligt överenskommelse
    • E-fakturering till företag: för företags kunder som tar emot elektroniska fakturor
    • Dessutom separat överenskommen för fakturering för kunder utan avtal med oss: vi levererar fakturan som en PDF-fil via e-post eller brev papper faktura enligt överenskommelse
    • Via PayForm kan du betala med bank koder, mobil plånbok, betalkort (kredit/debet), faktura eller delbetalning. Följande betalnings metoder finns tillgängliga: Andelsbank, Nordea, Danske Bank, egen Sparbank, Sparbank, Aktia, lokala Andels banker, S-bank, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa, Visa debet, Visa Electron, MasterCard och Bankkort MasterCard kort, pivo, flexion och mash.
      MobilePay: du kan betala med din MobilePay plån bok om du har aktiverat online shopping för app-inställningar. Betalningar som görs med MobilePay plånboken kommer att debiteras det betalkort som är bifogat till plån boken. Om debitering från betalkort misslyckas är det inte möjligt att betala med MobilePay plån bok i onlinebutiken.

    Pivo: regler och villkor finns på vår hem sida: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
    Flexibilitet: du kan betala med en flexibel faktura eller delbetalning i mer än 4000 stycken webbutiker. Fakturan ger dig en 14 dagars betalnings period (extraavgift på EUR 4,90) och delbetalning max. 12 månader (fakturerings avgift 4,90 EUR och månads avgift 2,42). Mer information om flexibilitet på www.jousto.com
    Mash: Med mash fakturan får du dina beställda objekt före betalning och du får 45 dagar av räntefri betalningstid. Du kan också välja att konvertera fakturan till en bekväm delbetalning. När du betalar med mash, kan du välja lämplig betalnings tid (3 månader, 6 månader, 9 månader, 12 månader, 18 månader, 24 månader) och du kommer att få de objekt du beställt före betalning. Du kan också betala hela beloppet när som helst utan extra kostnad. En mash-räkning eller avbetalning kan väljas som betalnings metod i Finland som är bosatt i en ålder av 20 år. Betalnings metoden är möjlig för köp från 10 till 10 000 euro. För mer information om Mash, besök https://www.mash.com/fi/kuluttajille/hinnasto
    Mash Finance PLC har rätt att inspektera kredit-och adress uppgifter om kunden som betalar med mash eller delbetalning, och att bevilja eller neka kredit på grund av det. Mash Finance Corporation (2159120-9) har varit ett finskt finans bolag sedan 2007.
    Bambora PayForm betalnings tjänst kontakt information
    Bambora PayForm, Paybyway Oy (ID 2486559-4)
    E-post: payform@bambora.com
    Telefon: 029 300 5050 (vardagar kl 9-16)
    Post adress: Laserkatu 6, 53850 Villmanstrand

    Betalnings agent

    Betalnings förmedlare för e-handel är företaget Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-ID 2486559-4), som registrerats i registret över betalnings institut som upprätthålls genom finansiell tillsyn. Betalningen sker via webb tjänsten Bambora och konto utdraget och fakturan kommer att mottas av Bambora eller Paybyway Oy. Bambora överför betalningar till online-återförsäljare. Betalningen är säker eftersom all information om betalnings transaktionen skickas via en krypterad anslutning så att ingen tredje part kan se detaljerna för betalnings transaktionen.
    Affären skapas mellan kunden och onlinebutiken. Nät butiken ansvarar för alla handelsrelaterade förpliktelser.
    Läs mer om Bambora: https://www.bambora.com

    Fakturering för företags kunder

    För företagsfakturor erbjuder vi e-faktura, e-postfaktura och postfaktura.
    När du gör en beställning kan du ange vilken faktureringsmetod du föredrar i fältet ”Kommentarer”.
    När beställningen har mottagits skickas produkterna, fakturan skickas enligt kundens önskemål. Betalningstiden är 14 dagar. Betalnings villkoren kan ändras separat.
    Om en företags kund har ett betalningsanmärkningar kan vi neka kunden alternativet att betala med faktura. I detta fall skickar vi en förskottsfaktura till kunden.Detsnabbaste sättet att beställa och betala för produkter är via onlinebutiken, på grund av den minskade manuella arbetsbelastningen.

    E-fakturering för företag

    Vi skickar e-fakturan till den e-fakturaadress som företaget har angett. 
    Lägg din beställning med leveransadressen för paketet och skicka omedelbart efter beställningen ditt företags e-fakturaadress via e-post till info@ledlife.fi
    Betalnings villkor är 14 dagar netto. Betalnings villkoren kan ändras separat.
    Om en företags kund har ett betalningsanmärkningar kan vi neka kunden alternativet att betala med faktura. I det här fallet levererar vi en förskottsfaktura till abonnenten.

    Förskottsbetalning

    En kund som använder en förskottsbetalning får en förskottsfaktura att skriva ut, som han eller hon kan betala på traditionellt sätt, till exempel på banken eller online. När du använder en förhandsöverföring visas betalningen i säljarens system som väntande tills kunden har betalat enligt uppgifterna på överföringsblanketten.

    Byte och returvillkor

    Produktutbyte / retur:
    Utbyten och returer behandlas omedelbart. När paketet har nått oss skickas bytet i de flesta fall redan nästa dag. Eventuell återbetalning betalas inom några arbetsdagar efter att paketet har nått oss.
    Kontrollera följande innan du skickar den produkt du vill byta ut:

    1. Före returen behöver vi kontakta vår kundtjänst så att önskad drift (utbyte eller retur) är känd för oss och vi vet att vänta på att produkten ska returneras.
    2. Produkterna skall vara i gott skick igen.
    3. Inkludera följande information till returpaketet eller e-post:
      • ditt namn, adress och telefonnummer och bankkontonummer
    4. Packa dina varor i originalproduktpaket och förpackningar i ett hållbart fraktpaket
    5. Avsändaradressen är följande:

    Returadress:

    LedLife Ab
    Cylindergränd 1
    10620 Tammisaari
    Vi mottar inte returprodukter mer än 30 dagar efter leveransen. När återbetalningen har godkänts kommer pengarna att skickas tillbaka till ditt konto eller så skickar vi en annan produkt för att ersätta den.

    Problem med transport och defekta produkter

    Om produkten försvinner under transporten, skadas eller om fel produkt har levererats till kunden, ska kunden omedelbart anmäla felet till info@ledlife.fi eller 040 553 3908.
    En anmälan om felaktig leverans eller defekt produkt måste göras inom 14 dagar från mottagandet av produkten.

    För övrigt

    Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Kunden måste bekanta sig med de nuvarande leveransvillkoren innan beställningen läggs ut.
    Ledlife.fi (LedLife Oy) behandlar all kundinformation som strikt konfidentiell.
    Ledlife.fi (LedLife Oy) åtar sig att inte lämna ut kunduppgifter till tredje part, mer detaljerad information om utlämnande finns i Integritetspolicyn.

    Fel situationer och klagomål

    Vid fel, kontakta oss i första hand via e-post: info@paketit.com. Eventuella fel eller fel kommer att klargöras och vi försöker tillsammans med kunden hitta en lämplig lösning. Konsumentrådgivare i potentiella felsituationer bistås av konsumentrådgivning (http://www.kkv.fi/consumers/consultation) och i sista hand är det möjligt att hänskjuta ärendet till Consumer Disputes Board (http://www.kuluttajariita.fi).

    Betalningsalternativ